دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود پروژه مجموعه گزارش کارهای آزمایشگاه خون و فیزیولوژی به فرمت word

دانلود پروژه مجموعه گزارش کارهای آزمایشگاه خون و فیزیولوژی به فرمت word
دانلود مقاله ,پروژه و گزارش کارآزمایشگاه خون و فیزیولوژی به فرمت word
دانلود پروژه مجموعه گزارش کارهای آزمایشگاه خون و فیزیولوژی به فرمت word به نام یکتا خالق بی همتا
دانلود پروژه مجموعه گزارش کارهای آزمایشگاه خون و فیزیولوژی به فرمت word
قالب بندی : Word (قابل ویرایش و تغییر)
تعداد گزارش کار : شامل تعداد 3 گزارش کار آزمایش خون شناسی و فیزیولوژی به صورت 3 فایل word جداگانه
تعداد صفحات : 126 صفحه
پیشگفتار
مجموعه حاضر تحت عنوان فیزیولوژی عملی بر اساس دستور کارهای آزمایشگاهی تهیه گردیده است و امید است بتواند اطلاعات پایه در مورد کارهای عملی فعلی در آزمایشگاه فیزیولوژی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. تعداد آزمایشات فیزیولوژی قابل انجام بر اساس مطالب تئوری تدریس شده در کلاس بسیار فراتر از این تعداد آزمایش محدود است ولی این جزوه با توجه به امکانات موجود در بخش فیزیولوژی –فارماکولوژی دانشکده پزشکی تهیه شده است .
از دانشجویان عزیز انتظار می رود قبل از ورود به آزمایشگاه دستور کار آزمایش روز را مطالعه نموده و در صورت احساس نیاز به مطالب تئوری تدریس شده مراجعه و آن را مرور نمایند و با آمادگی در آزمایشگاه حاضر شوند.
1- بررسی پدیده اسمز(Osmosis)
هدف: هدف تحقیق علمی پدیده اسمز در موجودات زنده به کمک مشاهده میکروسکوپی رفتار گلبولهای قرمز خون انسان در مجاورت محلول کلرورسدیم با غلظتهای مختلف می باشد. این آزمایش وسیله ای برای ارزیابی میزان سطح به حجم گلبول قرمز است. عوامل عمده در مقاومت غشاء شکل گلبول قرمز والاسیتی سیته غشاء آن است و آنزیمهای غشاء گلبول قرمز در رابطه با مقاومت غشاء نقش دارند. اندازه گلبولهای قرمز در محیط ایزوتونیک بدون تغییر، در محیط با فشار اسمزی بالاتر (هیپرتونیک) چروکیده ودر محیط با فشار اسمزی پایین تر (هیپرتونیک) متورم میشود. در بعضی بیماری ها شکنندگی غشاء گلبولها افزایش یافته و کمتر می توانند محیطهای هیپوتونیک را تحمل نمایند.
وسایل مورد نیاز:
میکروسکوپ،خون انسان ،سری لوله آزمایش،پیپت یک و 2 و پنج میلی لیتری ،محلول 2% کلرور سدیم آب مقطر
نحوه آزمایش :
1-در لوله های آزمایش 1تا 5 مطابق ستونهای جدول ضمیمه مقادیر تعیین شده محلول کلرور سدیم و
آب مقطر بریزید.
2-5 میلی لیتر محلول مجهول x را در لوله آزمایش شماره 6ریخته ودر کنار بقیه لوله ها قرار دهید.
3- یک قطره خون به کمک پیپت یا قطره چکان بطور یکسان در همه لوله های آزمایش بریزید وبه آرامی با محلول مخلوط کنید.
4-غلظت (درصد) محلول کلرور سدیم حاصل در هر لوله آزمایش را محاسبه کرده و در ستون چهارم جدول یادداشت کنید.
5- با محاسبه کلرور سدیم حاصل بنظر شما در کدامیک از لوله های آزمایش همولیز کامل ،همولیز نسبی، چروک شدن گلبولها خواهید دید و کدامیک از لوله ها احتمالا تغییر محسوسی نخواهد داشت؟ نظریات خود را هم اکنون در ستون پنجم جدول یادداشت کنید.
6- لوله های آزمایش را بدقت نگاه کنید و مشاهدات عینی خود را در مورد رنگ محلولها بعد از افزودن خون در ستون ششم جدول یادداشت کنید شفاف،نیمه شفاف، نیمه کدر و کدر و ....
7- صحت مشاهدات خود را با تهیه نمونه های میکروسکوپی از لوله های مختلف به کمک میکروسکوپ با استفاده از عدسی 40 تحقیق کنید و نظر نهائی خود را در مورد وضعیت گلبولها در ستون هفتم جدول بنویسید.
گزارش کار آزمایش اسمز:
آزمایش شماره 2- بررسی خصوصیات ماهیچه اسکلتی :
هدف:
عضلات اسکلتی عامل ایجاد حرکت و حفظ قامت و وضعیت بدن می باشند.این امر توسط انقباضات عضلانی که توسط اعصاب حرکتی بدن کنترل میشود انجام می گیرد. هدف: بررسی نحوه انقباض و رابطه فیزیولوژیکی عصب و عضله و اثرات عوامل مختلف برروی کار عضله و عصب مانند اثر بار ،تغییرات دمای محیط و تحریکات مکرر عصبی در محیط آزمایشگاه
آشنائی با دستگاه استوانه ثبات(kymograph )
قبل از شروع به آزمایش با دستگاه استوانه ثبات آشنا شوید:
دستگاه از دو بخش ثبت کننده و محرکه الکتریکی (Stimulator ) تشکیل شده است که با دو کلید مستقل که در سمت چپ قرار دارند کار می کنند.
آزمایش شماره 3 -اثر پیش بار (Preload ) و پس بار ( Afterload ) :
آزمایش شماره 4 - محاسبه سرعت انتقال پتانسیل عمل در عصب:
آزمایش شماره 5 - کزاز عضلانی :
آزمایش شماره 6 - بررسی خصوصیات انقباضی قلب قورباغه :
ادامه .....................
شما می توانید فایل های کامل این گزارش کار های آزمایش فیزیولوژی و خون شناسی را که شامل تعداد 3 گزارش کار آزمایش فیزیولوژی و خون شناسی به صورت 3 فایل word جداگانه میباشد را پس از تکمیل خرید و پرداخت در سایت بانک و ارجاع مجدد به این سایت در اختیار داشته باشید همچنین لینک دانلود این فایل در ادامه پس از خرید به ایمیل شما ارسال می گردد . این فروشگاه همواره و به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی اقدام به انتشار کد تخفیف جهت رضایت بیشتر مشتریان می نماید که مشخصات آن در پایان هر خرید در محل درج کد تخفیف و نیز در بالای سایت نمایش داده می شود

به نام یکتا خالق بی همتا دانلود پروژه مجموعه گزارش کارهای آزمایشگاه خون و فیزیولوژی به فرمت word قالب بندی :  Word (قابل ویرایش و تغییر) تعداد گزارش کار : شامل تعداد 3 گزارش کار آزمایش خون شناسی و فیزیولوژی به صورت 3 فایل word جداگانه  تعداد صفحات : 126 صفحه پیشگفتار  مجموعه حاضر تحت عنوان فیزیولوژی عملی بر اساس دستور کارهای آزمایشگاهی تهیه گردیده است و امید است بتوا ...

دانلود


مقاله


پروژه


تحقیق


گزارش کار


آزمایشگاه خون


فیزیولوژی


به فرمت word


ورد


blood


علوم آزمایشگاهی


آزمایش اسمز


محلول کلرور سدیم


میکروسکوپ


خون

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.