دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود مقاله غضروف

دانلود مقاله غضروف
این مقاله در مورد غضروف می باشد.
دانلود مقاله غضروف عنوان: غضروف
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 6
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله غضروفماده زمینه ای غضروف یا ماتریکس
ماتریکس غضروف ، ژله ای سفت شده و انعطاف پذیر (نیمه جامد) می باشد. ماتریکس غضروفی متشکل از ماده زمینه ای و رشته ها است که از رشته های شرکت کننده در ساختمان آن ، بسته به نوع غضروف ، کلاژن نوع I و II و رشته های الاستیک را می توان نام برد که مسئول استحکام غضروف هستند. ماده زمینه ای ماتریکس حاوی مقدار زیادی آب (70 درصد). گلیکوز آمینوگلیکانها .....(ادامه دارد)
غضروف شفاف (Hyaline Cartilage)
این نوع غضروف چون در حالت تازه و بدون رنگ آمیزی به رنگ سفید مایل به آبی و شفاف در دیواره مجاری تنفسی ، بینی ، محل اتصال دنده ها به جناغ ، سر استخوان دراز در محل مفصل دیده می شود. به علت نبودن پری کندریوم در سطح غضروف مفصلی ، تغذیه آن توسط مایع مفصلی تامین می گردد. در غضروف شفاف ، کندروسیتهای محیطی ، بیضوی ، کوچک و جوان هستند، ولی کندروسیتهای مرکزی گرد ، بزرگ و بالغ هستند.
در نواحی مرکزی گاها گروههای 2 و 4 سلولی که در درون یک لاکونا قرار گرفته اند، مشاهده می گرردند، چون این سلولها از تقسیم یک سلول واحد حاصل .....(ادامه دارد)
(Elastic cartilage) غضروف
بسیار انعطاف پذیرتر از غضروف شفاف است. و در حالت تازه به رنگ مایل به زرد دیده می شود. رنگ و خاصیت ارتجاعی این غضروف ، ناشی از وجود الیاف الاستیک فراوان در ماتریکس آن می باشد. این نوع غضروف بطور محدود در ساختمان لاله گوش دیواره قسمتی از مجرای شنوایی خارجی و شیپور استاش ، اپیگلوت و غضروفهای میخی حنجره به کار رفته است. غضروف الاستیک ، سلولهایی شبیه غضروف شفاف دارد. ولی ماتریکس آن به علت داشتن الیاف .....(ادامه دارد)
غضروف فیبرو (fibro cartilage)
غضروف فیبرو یا رشته ای ، ترکیبی از غضروف و بافت همبند متراکم هستند. بطوری که سلولهای غضروفی همراه با ماتریکس بسیار محدود در اطراف خود ، در بین دسته های الیاف کلاژن نوع I قرار دارند. به همین دلیل نیز در رنگ .....(ادامه دارد)
رشد غضروف
  1. رشد سطحی (Appositional growth): در این طریق ، کندروبلاستهای مشتق از لایه کندروژنیک پری کندریوم ، با ترشح ماتریکس غضروفی و محصور شدن در آن باعث افزایش تعداد کندروسیتها و رشد توده غضروفی در ناحیه سطحی می شوند.
  2. رشد بینابینی (Interstitial growth): در این روش ، سلولهای حاصل از تقسیم میتوزی کندروسیتهای عمقی و ترشح ماتریکسی توسط آنها باعث افزایش حجم غضروف از درون می گردد. .....(ادامه دارد)

  مشخصات این فایل عنوان: غضروففرمت فایل :word(قابل ویرایش) تعداد صفحات : 6 این مقاله در مورد غضروف می باشد.   بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله غضروفماده زمینه‌ای غضروف یا ماتریکسماتریکس غضروف ، ژله‌ای سفت شده و انعطاف پذیر (نیمه جامد) می‌باشد. ماتریکس غضروفی متشکل از ماده زمینه‌ای و رشته‌ها است که از رشته‌های شرکت کننده در ساختمان آ ...

غضروف چیست


کارکرد غضروف


انواع غضروف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.