دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

جزوه تفسیر گازهای خون شریانی (ABG)

جزوه تفسیر گازهای خون شریانی (ABG)
جزوه تفسیر گازهای خون شریانی (ABG)
جزوه تفسیر گازهای خون شریانی (ABG) قابل توجه سوپروایزران محترم اموزشی،جزوات آموزشی لازم برای هر بیمارستانی درقالبی یکسان برای شما اماده شده است و در قالب ورد در اختیار شما قرار گرفته است.
گوشه ای از این جزوه اموزشی به شرح ذیل بعنوان نمونه ذکر میشود:
در قالب WORD , PDF و همراه با رفرنس و قابلیت اضافه کردن نام و اسم بیمارستان در جزوه
-------------------------------------------
تفاوت VBG با ABG در چیست؟
برای بسیاری از پرستاران شاید این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت VBG (نمونه خون وریدی) با ABG(نمونه خون شریانی) در چیست و آیا اصلاً لزومی به گرفتن ABG است و میتوان بجای آن به VBGتکیه کرد. در ذیل به پاسخ این سوالات میپردازیم.امید که مفید واقع شود...

  • تفاوت VBG با ABG در چیست و چگونه متوجه شویم که نتیجه آزمایشی که در دست داریم از ورید گرفته شده نه از شریان؟
بطور کلی تفاوت VBG با ABG در مورد فشار اکسیژن مطرح است.فشار اکسیژن تنها حالتی است که نیاز به نمونه شریانی داریم. بطور واضح تر همانطور که در جدول زیر مشاهده میکنید PaO2 وریدیmmHg 60-70 کمتر از نمونه شریانی است؛در حالیکه اختلاف PH و PaCO2 وریدی و شریانی بسیار کم است. (PHوریدی 0/04-0/05 کمتر از PHشریانی ؛ PaCO2وریدی 2-8 mmHg بیشتر از PaCO2 شریانی)
-------------------------------------------------
از درگاه زیر میتوانید برای خرید این جزوه آموزشی به قیمت 1200 تومان اقدام نمایید تا فایل ورد و پی دی اف این محصول به ایمیل شما ارسال گردد، همچنین لینک دانلود در این صفحه برای شما باز میشود.

قابل توجه سوپروایزران محترم اموزشی،جزوات آموزشی لازم برای هر بیمارستانی درقالبی یکسان برای شما اماده شده است و در قالب ورد در اختیار شما قرار گرفته است. گوشه ای از این جزوه اموزشی به شرح ذیل بعنوان نمونه ذکر میشود: در قالب WORD , PDF و همراه با رفرنس و قابلیت اضافه کردن نام و اسم بیمارستان در جزوه ------------------------------------------- تفاوت VBG با ABG  در چیست؟ برای بسیاری از پرستا ...

جزوه


تفسیر گازهای خون شریانی


ABG

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.