دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

تحقیق تولید پرتو x

تحقیق تولید پرتو x
تحقیق تولید پرتو x
تحقیق تولید پرتو x 32 صفحه
در این مجموعة آزمایش، براش براگ پرتو x و میکروموج از ساختارهای تناوبی بررسی خواهد شد. در اینجا توضیحی کوتاه دربارة تولید پرتوی x ای که استفاده می کنیم ارائه می دهیم.
شکل زیر طراحی از از لامپ پرتو x است.
الکترونها از کاتد داغ، گسیل گرمایونی می شوند: این کاتد دارای اختلاف پتانسیل زیاد V با آند هدف است. در پی برخورد الکترونها به آند، پرتو x با توزیع شدت طیفی شبیه به آنچه که در شکل زیر آمده گسیل می شود.
این طیف شامل دو بخش اساسی است.
  • طیف تابشی پوسته و پهن که تابش ترمزی خوانده می شود و به علت کند شدن ناگهانی الکترونها پس از برخورد با آن به وجود می آید. طیف این تابش از طول موج کمینة که طول موج فوتونی حامل همة انرژی جنبشی الکترون فرودی روی آند، شروع می شود و با کاهش شدت تا طول موجهای بلند (فوتونهای کم انرژی) ادامه دارد. از نظر براش پرتو x ، این بخش از تابش لامپ معمولاً به عنوان زمینه در نظر گرفته می شود.

32 صفحه در این مجموعة آزمایش، براش براگ پرتو x و میکروموج از ساختارهای تناوبی بررسی خواهد شد. در اینجا توضیحی کوتاه دربارة تولید پرتوی x‌ای که استفاده می‌کنیم ارائه می‌دهیم. شکل زیر طراحی از از لامپ‌ پرتو x است. الکترونها از کاتد داغ، گسیل گرمایونی می‌شوند: این کاتد دارای اختلاف پتانسیل زیاد V با آند هدف است. در پی برخورد الکترونها به آند، پرتو x با توزیع شدت طیف ...

مرجع فایل


تحقیق درباره تولید پرتو x


تحقیق تولید پرتو x


دانلود مرجع فایل


دانلود پروژه تولید پرتو x


دانلود مقاله تولید پرتو x


پروژه تولید پرتو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.